wordpress themes.

Новини юннатівського життя

 



.

 2025 рік 

.

.

____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

.

З нагоди Дня науки в Хмельницькій обласній раді відбулись урочистості – відзначення учасників ХІХ обласного конкурсу науково-дослідних робіт, на якому представляли свої науково-дослідницькі (експериментальні) розробки молоді вчені Хмельниччини і здобули призові місця. Детальніше про подію: https://km-oblrada.gov.ua/nauka-cze-intelektualnyj-front-ukrayiny/ .

Серед нагороджених Дипломом із врученням грошової премії обласної ради переможці Конкурсу  – хмельницька юннатка, учениця ліцею №11 м. Хмельницького Анастасія Німцович та її науковий керівник Сергій Скрипник, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри екології та біологічної освіти гуманітарно-педагогічного факультету Хмельницького національного університету.

Високу оцінку журі цьогорічного конкурсу отримала їх науково-дослідницька робота «Методико-правові аспекти госпіталізації осіб із психічними захворюваннями в умовах воєнного стану в Хмельницькій області», виконана ними на базі Університету й обласного медичного центру психічного здоров’я, з детальною інформацією про яку можна ознайомитися на сайті «Юннати Хмельниччини» у рубриці «БІБЛІОТЕКА» за посиланням:  https://drive.google.com/file/d/186-x1RcJivVZfg26F-TFSdvblpkq5qoV/view.

Проведений захід, в якому брала участь наша юннатка Анастасія зі своїм науковим керівником, засвідчив не лише підведення підсумків конкурсу науково-дослідницьких (експериментальних) розробок молодих вчених, а й визнання важливості наукової думки та її підтримки органами народовладдя в час історичних викликів для українців. Адже сьогодні наша вітчизняна наука – це інтелектуальний фронт України, а в умовах війни особливо важливо підтримувати наших науковців – тих, хто наполегливо вивчає, досліджує і творчо експериментує, шукає і знаходить інноваційні шляхи й підходи у вирішення проблем, створює нові знання і технології.

Сподіваємось, що саме їх інтелектуальний внесок у розвиток вітчизняної науки, освіти й економіки забезпечить стійкість Української держави, відновлення зруйнованого російськими окупантами суспільно-політичного і соціально-економічного життя українців та розвиток України на десятиліття вперед.

                                За матеріалами сайту Хмельницької обласної ради.

___________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

МІСЯЧНИК БЛАГОУСТРОЮ

МИХЛЯНСЬКИХ ЛІЦЕЇСТІВ

Весна – пора пробудження не лише природи рідного краю, але й нашої спільної та індивідуальної відповідальності за утримання в чистоті і красі навколишнього середовища.

Традиційно, з приходом теплих днів, в Україні щорічно оголошується місячник благоустрою, а учнівський та педагогічний колективи Михлянського ліцею, що на Ізяславщині, активно долучаються до цієї важливої ініціативи.

В нинішньому році учні, вчителі й працівники цього загальноосвітнього закладу об’єднали свої зусилля з природоохоронцями Національного природного парку «Мале Полісся» (директор – Андрій Сасюк), щоб зробити чистішими та охайнішими території довкілля, які є важливими для кожного з односельчан: подвір’я рідного ліцею, пам’ятне місце біля сільського обеліска.

Озброївшись граблями, віниками й гарним настроєм, всі разом взялися до роботи і дружно визбирали залишки опалого листя, попідмітали доріжки, поочищали клумби від торішнього сухостою, визбирали й попереносили гілки та сміття, обрізали кущі декоративних насаджень, якими майстерно і красиво озеленено заклад.

Вихованці юннатівського гуртка «Юні лісівники» (кер. гуртка – Михайло Лисюк), здобутками якого багато років поспіль славиться ліцей, долучилися до ініціативи Національного природного парку «Мале Полісся» та разом з його працівниками упорядкували алею дубів, висаджену в 2021 році в рамках програми Президента України «Зелена країна» і акції Державного агентства лісових ресурсів України «Створюємо ліси разом».

Результатом спільної праці стали старанно доглянуті дитячими руками і їх наставниками газони й квітники, чисте та затишне подвір’я внутрішнього двору ліцею, охайні й упорядковані території біля обеліска пам’яті односельчанам, які загинули на фронтах другої світової війни, та алея дубів.

Проте місячник благоустрою – це не просто одноразова акція ліцеїстів Михлі. Це заклик, адресований місцевим жителям, про потребу постійної підтримки ними в селі чистоти та порядку на обійстях кожного двору.

Тож давайте і надалі берегти те, що ми разом створили, дбати про наш ліцей та пам’ятні місця, щоб вони завжди були гордістю нашої громади! – закликають своїх односельчан юннати і учні Михлянського ліцею.

                                                   За матеріалами Михлянського ліцею.

_______________________________________________________________________________

.

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

.

«ДВЕРІ РОЗУМУ»

Нещодавно в соціальних мережах України з’явилися тривожні повідомлення, що в дитячому середовищі юних українців шириться небезпечна гра «Червоні двері, жовті двері», більш відома під промовистою назвою «Двері розуму». Суть її дуже проста: один учасник лягає із заплющеними очима, а другий масажує йому скроні, ставлячи запитання про уявні коридори та загадкові фігури. Вважається, що якщо «гравець» перестає відповідати, то його потрібно негайно «розбудити», інакше він «застрягне» в паралельному світі.

Завдяки мережі ТікТок ця гра поширюється серед неповнолітніх і стає популярним трендом у формі дивного ритуалу, який вони сприймають за своєрідний спосіб розслаблення: під час гри «провідники» вводять підлітка у трансподібний, гіпнотичний стан, що призводить не лише до втрати відчуття реальності, а й до погіршення стану його фізичного і ментального здоров’я.

Багато хто з учасників «дійства», після такого «розслаблювання», відчуває паніку, галюцинації та втрату орієнтації в реальності, бо вплив на скроні, темрява і словесні навіювання спричиняють не ментальну подорож, а запаморочення, дезорієнтацію й панічні атаки.

Насправді ця небезпечна «гра» закриває підліткам двері в реальний світ і є формою психологічної маніпуляції, що спричиняє погіршення самопочуття та підвищення рівня тривожності, а підкорення її учасників «провіднику» і груповий тиск можуть використовуватися зловмисниками для підготовки підлітків до виконання небезпечних або злочинних дій, у тому числі на користь країни-агресора.

Небезпека участі в цій грі криється у фізичних наслідках для дитини: порушення кровообігу й спазми, підвищення тиску, головний біль та запаморочення, можливий навіть інсульт. Також є і психічні наслідки: нічні кошмари, розвиток психозу, панічні атаки та тривожність.

Зважаючи на ситуацію з «гравцями», експерти, які вивчали цю серйозну проблему, радять батькам дітей і педагогам більш уважно стежити за їх захопленнями, щоб уникнути небажаних наслідків, адже ця небезпечна гра з такою промовистою назвою «Двері розуму» може негативно вплинути на їх психіку та нанести велику шкоду їхньому здоров’ю.

Більш детально про цю проблемну ситуацію можна довідатися на сайті Національної соціальної сервісної служби України за посиланнями: https://nssu.gov.ua/ та https://nssu.gov.ua/news/nebezpechnyi-trend-sered-ditei-hra-chervoni-dveri-zhovti-dveri.

.

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

.

Ворожі спецслужби з росії намагаються вербувати українських дітей для виконання ними завдань, які мають спричинити шкоду Україні. З цією метою підступний ворог використовує соціальні мережі й месенджери, щоб маніпулювати неповнолітніми, пропонуючи їм «легкий заробіток» за виконані «завдання».

Платні завдання для дітей від кураторів з російських спецслужб можуть починатися, на перший погляд тих, хто не розуміє реальності загрози, начебто з простих і невинних дій – наприклад, розклеювання листівок антивоєнного й проросійського змісту, – але згодом вони мають переростати у небезпечні дії в умовах війни та в серйозні злочини, за які існують і серйозні покарання.

Про те, як обманом, шантажем та обіцянками легких грошей дітей втягують у злочини на користь росії і як до спілкування з дитиною долучаються професійні маніпулятори російських спецслужб, що зі знанням справи залякують наївних підлітків: «Ти вже погодився (-лась), назад шляху немає» та змушують їх до антиукраїнської злочинної діяльності, можна довідатись на інтернет-сторінках  ГО Всеукраїнський громадський Центр «Волонтер».

Разом із працівниками МОН правоохоронцями МВС України зібрано й вивчено інформацію про такі випадки та експертками ГО «Волонтер» Людмилою Гриценко й Тетяною Журавель розроблено та викладено в мережу Інтернет рекомендації з ілюстраціями, що додаються в колажах до публікації, щодо того, як психологам, батькам і освітянам розпізнавати вербування дитини за ознаками в її поведінці та що робити, щоб запобігти порушенню нею закону.

На що рекомендується першочергово звернути увагу:

  • У дитини з’явилися дорогі речі, гаджети або кошти, походження яких вона не може пояснити.
  • Дитина проводить багато часу в Telegram, має нових підозрілих знайомих.
  • Змінилася поведінка: дитина стала замкнутою, уникає розмов, раптово зацікавилася військовою тематикою і заговорила про «швидкий заробіток».

Як потрібно діяти дорослим:

  • Формувати довірливі стосунки з дитиною з раннього віку.
  • Говорити з нею про правила безпеки в інтернеті.
  • Навчати її не спілкуватися з незнайомцями.
  • Пояснити, що «легкі гроші» від ворогів можуть мати серйозні наслідки.
  • Підвищувати рівень медіаграмотності та правової свідомості дітей.
  • Розказати дитині, що з будь-якою кризовою ситуацією вона може звернутися до інспектора СОБ (Служби освітньої безпеки).

МОН та МВС України вважають, що присутність таких офіцерів у закладах освіти – це гарантія безпеки українських дітей.

У випадках отримання дітьми підозрілих повідомлень в соціальних мережах та месенджерах (особливо в Telegram-каналах), – негайно телефонувати 102, 112 або сповіщати кіберполіцію: https://ticket.cyberpolice.gov.ua.

.

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

.

Вихованка гуртка юннатів «Основи цитології» ХОЦКТЕВУМ, діючого на базі на базі кафедри екології та біологічної освіти гуманітарно-педагогічного факультету Хмельницького національного університету, ліцеїстка Хмельницького ліцею №11 Анастасія Миколаївна НІМЦОВИЧ успішно презентувала результати своїх досліджень ментального здоров’я на тему  «Медико-правові аспекти госпіталізації осіб із психічними захворюваннями в умовах воєнного стану в Хмельницькій області» і здобула І місце в секції «Охорона здоров’я» на ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт здобувачів освіти – членів Малої академії наук України, який пройшов у режимі он-лайн 1-2 березня 2025 року.

Свою науково-дослідницьку роботу юннатка Анастасія виконувала в комунальному некомерційному підприємстві «Хмельницький обласний медичний центр психічного здоров’я» (директор – Іван Володимирович ГУЦУЛ) під патронатом молодої й перспективної лікарки-психіатра цього медичного закладу Крістіни Андріївни КУРІЙ та наукового керівника її досліджень – Сергія Васильовича СКРИПНИКА, керівника еколого-натуралістичного гуртка, кандидата педагогічних наук, доцент кафедри кафедри екології та біологічної освіти Університету.

Презентуючи свої напрацювання конкурсному журі МАН в режимі он-лайн і аргументовано захищаючи отримані результати досліджень, Анастасія наголошувала, що ключовим медико-правовим інструментом у визначенні примусової госпіталізації осіб, які мають хронічні психічні захворювання, є судово-психіатрична експертиза з дотриманням прав людини й вимог чинного законодавства, адже саме вона допомагає встановити здатність особи усвідомлювати свої дії й керувати ними, а також оцінювати ступінь впливу психічного розладу такої особи на її поведінку в соціумі, особливо в обставинах воєнного стану в Україні.

У виконаних під науковим і лікарським патронатом кафедри й медичного центру дослідницьких матеріалах ментального здоров’я людини, Анастасія  дала конкретні характеристики таких захворювання психіки, як шизофренія, маніакально-депресивний психоз, епілепсія, алкогольні психози, наголошуючи на обов’язковості та особливостях  процедури судово-психіатричної експертизи, медико-біологічних особливостях хвороб і динаміці зазначених захворювань в період війни, що вона змістовно відобразила у виконаній роботі, на сторінках тематичного інформаційного буклету, брошури та банеру, детальніше з якими можна ознайомитися на сайті «Юннати Хмельниччини» за посиланням: https://drive.google.com/file/d/186-x1RcJivVZfg26F-TFSdvblpkq5qoV/view.

Результативність проведених досліджень досягнута завдяки тісній співпраці місцевих освітян, науковців, медиків, правників та підтримці батьків, що юною дослідницею ментального здоров’я людини Анастасією було успішно підтверджено 08 по 10 січня 2025 р. в місті Стокгольмі (Швеція) на І Міжнародній науково-практичній конференції «Global Trends in the Development of Information Technology and Science» в секції «МЕДИЦИНА», участь у якій брало понад 100 учасників, та на цьогорічному ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт здобувачів освіти – членів Малої академії наук України у секції «Охорона здоров’я» відділення «Хімія та біологія», де її робота отримала 94,7 балів та здобула переможне І місце.

Вітаємо хмельницьку юннатку Анастасію Миколаївну Німцович та її наукового керівника Сергія СКРИПНИКА з черговим успішним здобутком на ниві науково-дослідницької роботи в нинішньому ювілейному юннатівському році, зичимо їй успішної участі у фінальному національному етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт здобувачів освіти – членів Малої академії наук України та нових наукових яскравих досягнень і звершень на шляху здобування обраної професії!

.

___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

.

12 лютого 2025 року відбувся фінальний етап Всеукраїнського конкурсу юних зоологів і тваринників, що проходив під егідою Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України.

Голосківський юннат Роман Кислий, учень 11 класу місцевого ліцею, що на Меджибіжчині, виборов ІІ місце у фіналі конкурсу в секції «Тваринництво», успішно представивши на ньому свій рідний ліцей, юннатів та учнівську молодь Хмельниччини (Наказ Національного ЕНЦУМ МОН України від 13.02.2025 р. №23).

Дослідження у сфері орнітології на теренах Голосківського Побужжя були високо оцінені і підтримані членами конкурсного журі – Грамота Роману і Подяка від організатора конкурсу – Національного ЕНЦУМ вчительці Любові Миколаївні Новак за представлені результати дослідництва й здобуте юним орнітологом призове місце.

Вітаємо переможця фінального етапу Всеукраїнського конкурсу юних зоологів і тваринників Романа Кислого, його наставників – відомих у нашому краї педагогів-натуралістів Володимира Олександровича і Любов Миколаївну Новаків та юннатівську спільноту Хмельниччини, з досягнутим успіхом – перемогою всеукраїнського рівня!

.

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

.

20 лютого народ багатонаціональної України вшановує пам’ять Героїв Небесної Сотні – своїх мужніх синів і дочок, які в дні революційного Майдану пішли на смерть і віддали своє життя за свободу, гідність і незалежність нашої Української держави.

Вони стали прикладом відваги та героїзму для наших нових поколінь і символом незламності українського духу, віри у справедливість та прагнення народу України до волі і кращого майбутнього.

Ми зберігаємо пам’ять про кожного з тих, хто не маючи в руках зброї, ставав на захист демократичних цінностей і євроінтеграції нашої країни, хто не побоявся виступити проти несправедливості і загинув від куль та насилля злочинного проросійського режиму.

Їх подвиг, здійснений ними ціною власного життя, навічно закарбувався у серцях українців і сьогодні продовжує надихати кожного з нас боротися за правду і свободу, торжество справедливості і демократії, мирне й достойне життя нашого багатонаціонального народу України.

Схиляємо голови перед Героями Небесної Сотні.

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

.

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

.

Завершено підведення підсумків Всеукраїнського конкурсу навчально-дослідних земельних ділянок (НДЗД), в якому протягом 2024 року приймали активну й успішну участь юннати та педагоги-натуралісти Хмельниччини.

Конкурс проводився Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України з метою збереження і розвитку мережі учнівських НДЗД у закладах загальної середньої та позашкільної освіти, підвищення ефективності і якості дослідної роботи, задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні, залученні їх до практичної дослідницької діяльності.

Робота на НДЗД в закладах загальної середньої та позашкільної освіти нашого краю учасниками еколого-натуралістичного заходу була спрямована на вивчення агротехніки вирощування сільськогосподарських культур, набуття умінь і навичок вирощування овочевих, польових, квітково-декоративних рослин та вирощування екологічно чистої продукції для шкільних їдалень.

Провідна роль у роботі учнівських НДЗД традиційно належить дитячому сільськогосподарському дослідництву. Учні активно брали участь у науково-дослідницькій роботі, а саме розробляли схеми дослідів, проводили фенологічні спостереження за сільськогосподарськими культурами, оформляли дослідницькі роботи. Їх педагогами були розроблені та видані методичні матеріали, проводилися семінари-практикуми, консультації та інші дії, які мають сприяти підвищенню ефективності роботи на навчально-дослідних земельних ділянках.

Представлені учасниками конкурсні матеріали оцінювалися організаторами заходу за наступними критеріями:

– рівень організації роботи учнів на навчально-дослідній земельній ділянці;

– оригінальність проєкту розвитку НДЗД;

– наукова і методична досконалість представлених матеріалів дослідницького спрямування;

– наявність колекційного фонду;

– можливість впровадження результатів дослідів у практику сільськогосподарського виробництва;

– обізнаність і володіння сучасними екологічно безпечними технологіями вирощування сільськогосподарських культур;

– високий рівень культури праці;

– якість поданих матеріалів.

Відповідно до підсумкового рішення столичного журі Всеукраїнського конкурсу навчально-дослідних земельних ділянок, визнано його переможцями і Дипломом І ступеня нагороджено:

– Педагогічний колектив агробіологічного відділу Хмельницького обласного центру краєзнавства, туризму та екологічного виховання учнівської молоді. (Керівники роботи: завідувач агробіологічним відділом Юлія Петраш, методист агробіологічного відділу Олена Зотова).

– Педагогічний колектив Шепетівського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. (Керівник роботи: Аліна Марховська).

Дипломом ІІІ ступеня за підсумками фінального етапу конкурсу нагороджено:

– Педагогічний колектив Комунального закладу «Миролюбненський ліцей» Хмельницького району. (Керівник роботи: Галина Тимощук).

– Вихованців еколого-натуралістичного гуртка «Основи біології» Комунальної установи Дунаєвецької міської ради «Центр позашкільної освіти» Кам’янець-Подільського району. (Керівник роботи: Ніна Боднар).

Адміністрація Національного ЕНЦУМ Міністерства освіти і науки України висловила також подяку директорам департаментів освіти і науки обласних військових адміністрацій, керівникам закладів загальної середньої та позашкільної освіти за здійснення ними організаційних заходів щодо проведення Всеукраїнського конкурсу навчально-дослідних земельних ділянок.

Наші щирі вітання переможцям цього важливого для юннатів Хмельниччини еколого-натуралістичного конкурсу та побажання нових успіхів в 2025 ювілейному юннатівському році!

.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

.

«Сожги ТЦК – спаси жизнь себе и близким»: в Україну стала масово надходити від ботів російських спецслужб провокативна розсилка таких дбайливих «братніх закликів» до українців з рф, до появи яких потрібно віднестися з усією пільністю та обережністю.

Вороги України намагаються ще й у такий спосіб завербувати певну категорію українських людей на злочинні дії та залучити їх до активної антидержавної діяльності на користь російських окупантів.

Як завжди, вони намагаються спокусити своїми кривавими грішми й спровокувати на участь у злочинах не лише дорослих українців, а й неповнолітніх.

Будьте обережні та попередьте про чергову російську провокацію своїх близьких!

.

_____________________________________________________________________________

.

_____________________________________________________________________________

.


 28 січня 2025 року Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України та педагогами-натуралістами еколого-натуралістичного напряму Хмельницького ОЦКТЕВУМ проведено авторську педагогічну ЕКО-майстерню «Освіта сталого розвитку. Досвід роботи закладів позашкільної освіти Хмельниччини».

Учасниками науково-педагогічного заходу, що проходив у режимі он-лайн, стали 333 педагоги закладів загальної середньої і позашкільної освіти, науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти з різних куточків України.

Відкрила авторську педагогічну майстерню заступник директора Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України Вікторія КЛИМЕНКО – координатор заходу.

З вітальним словом перед учасниками заходу виступив заступник директора Хмельницького ОЦКТЕВУМ Ігор КУКУРУЗА, який закликав учасників екологічної майстерні до плідної співпраці.

Методист аграрно-біологічного відділу цього ж закладу, співкоординатор авторської педагогічної ЕКО-майстерні Олена ЗОТОВА наголосила на найважливіших складових освіти, як національного багатства України, що потребує постійного оновлення й удосконалення і є запорукою сталого розвитку системи освіти та української нації та змістовно поділилася досвідом з цього напрямку роботи, який був набутий за минулі роки творчої праці педколективом хмельницьких педагогів-натуралістів і їх колег.

Професор Наталія МІРОНОВА, доктор сільськогосподарських наук, завідувачка кафедри екології та біологічної освіти гуманітарно-педагогічного факультету Хмельницького національного університету, підкреслила важливість Індикаторів сталого розвитку для освітньої галузі, а її колега – Сергій СКРИПНИК, кандидат педагогічних наук, доцент цієї ж кафедри університету, акцентував увагу на загальній концепції щодо необхідності встановлення стійкого балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь, включаючи назріваючу гостру потребу їх життєдіяльності в безпечному і здоровому довкіллі.

Заслужений працівник освіти України Лілія МИРНА, методист біології та екології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Анатолія Назаренка, поділилась досвідом науково-методичного супроводу процесу підвищення кваліфікації учителів у контексті формування екологічної компетентності та сталого розвитку освіти в регіоні.

Учасники майстерні ознайомилися з кращими практиками набутого досвіду цього напрямку еколого-натуралістичної роботи, напрацьованими педагогами-натуралістами закладів освіти Хмельницької області:

– Шепетівського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді (заступник директор Олена Філюк, керівник гуртка Аліна Марховська, практичний психолог Марина Стафеєва, директор закладу – Відмінник освіти – Тетяна МАНІЙЧУК).

– Комунальної установи Дунаєвецької міської ради Кам’янець-Подільського району «Центр позашкільної освіти» (директор закладу – ентузіаст юннатівської роботи Марта Чекман).

– Кам’янець-Подільського позашкільного навчально-виховного об’єднання (методист Оксана Богомолова, директор закладу – Наталія Ілаш, ентузіаст юннатівської роботи).

Науково-педагогічний захід в черговий раз показав, що система позашкільної освіти посідає важливе місце в освітянській галузі, а юннатівський напрямок роботи, 100-літній ювілей якому виповнюється в цьому році, зокрема, й продовжує залишатися особливо важливим для системи національної освіти та потребує стабільності і сталого розвитку.

Команда хмельницьких педагогів-натуралістів щиро дякує усім своїм українським колегам – учасникам заходу за співпрацю і виявлену підтримку під час підготовки й проведення авторської педагогічної ЕКО-майстерні «Освіта сталого розвитку. Досвід роботи закладів позашкільної освіти Хмельниччини» та вітає усіх педагогів-натуралістів зі 100-літтям нашого Національного ЕНЦУМ і юннатівського руху в Україні!    

.

______________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

.

.

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

.

З 08 по 10 січня 2025 р. в місті Стокгольм (Швеція) відбувалась І Міжнародна науково-практична конференція «Global Trends in the Development of Information Technology and Science», участь у якій приймало понад 100 учасників та представлялися 64 доповіді в різних секціях у режимах оф-лайн і он-лайн, серед яких була доповідь юної натуралістки з України.

В секції «Медицина» свої науково-дослідницькі напрацювання з теми «FORENSIC PSYCHIATRIC EXAMINATION OF PERSONS WITH CHRONIC MENTAL ILLNESS» учасникам заходу представляла Анастасія Миколаївна НІМЦОВИЧ – здобувачка освіти 11 класу Комунального закладу загальної середньої освіти «Ліцей №11 Хмельницької міської ради» (директор – Віктор БАЙДИЧ), вихованка гуртка юннатів «Основи цитології» Хмельницького обласного центру краєзнавства, туризму та екологічного виховання учнівської молоді (директор – Анатолій РИБАЧОК).

Навчання юних дослідників цього еколого-натуралістичного гуртка проводиться на базі кафедри екології та біологічної освіти гуманітарно-педагогічного факультету Хмельницького національного університету (науковий керівник – Сергій СКРИПНИК, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник гуртка та науковий керівник науково-дослідницької роботи юннатки).

Матеріали досліджень, представлені юною дослідницею у виступі в режимі он-лайн, з цікавістю сприймали учасники конференції (Анастасія змістовно відповіла на 8 запитань «англійською мовою», які торкалися особливостей процедури судово-психіатричної експертизи, медико-біологічних особливостей та динаміки зазначених захворювань під час війни і тд.). Доповідь і тези дослідницької роботи, які були представлені нею зарубіжним науковцям, є актуальними за змістом та проблематикою в сучасних реаліях на теренах України, внаслідок повномасштабного вторгнення в наш край російських окупантів, а організатори не лише зацікавилися ними, а й опублікували їх у науковому збірнику матеріалів Конференції.

Юна доповідачка з Хмельниччини зазначала, що судово-психіатрична експертиза є ключовим інструментом у визначенні примусової госпіталізації осіб, які мають хронічні психічні захворювання, адже вона допомагає встановити, чи здатна особа усвідомлювати свої дії та керувати ними, а також оцінити ступінь впливу психічного розладу на поведінку в соціумі, особливо під час воєнного стану в Україні. У її дослідницьких матеріалах ментального здоров’я людини, виконаних під науковим і лікарським патронатом кафедри й медичного центру, були охарактеризовані наступні захворювання: шизофренія, маніакально-депресивний психоз, епілепсія, алкогольні психози.

Варто відзначити, що станом на 10 січня 2025 року на електронну пошту української юннатки Анастасії вже прийшло 4 персональні запрошення на Міжнародні заходи з різних країн світу.

Таких успішних результатів у дослідницькій роботі юннатці з її науковим керівником неможливо було б досягнути без підтримки директора комунального некомерційного підприємства «Хмельницький обласний медичний центр психічного здоров’я» Івана ГУЦУЛА, його молодої й перспективної колеги Крістіни КУРІЙ – лікаря-психіатра цього медичного закладу, дирекції і педагогів ліцею №11  та Олени ЗОТОВОЇ – методиста відділу біології і сільського господарства Хмельницького обласного центру краєзнавства, туризму та екологічного виховання учнівської молоді, яка забезпечувала інформаційно-методичний супровід цієї роботи, а також лікарської родини юннатки Анастасії. Адже такий яскравий успіх її творча юннатівська робота здобула за кордоном завдяки тісній співпраці місцевих освітян, науковців, медиків, правників та підтримці батьків.

Вітаємо юну дослідницю ментального здоров’я людини Анастасію Миколаївну Німцович з непересічним здобутком на її науково-дослідницькому шляху у вітчизняну науку та щиро зичимо їй подальших нових успішних наукових досягнень і звершень!!!

_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

.

У рамках Міжнародної Програми GLOBE колектив вихованців ЗПО «ЦНПВКТУМ» Нетішинської міської ради брав участь у  Всеукраїнському художньому конкурсі «Календар GLOBE 2025» і зустрів Новий 2025 рік серед його переможців.

Згідно з рішенням національного конкурсного журі, дипломом І ступеня Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України нагороджено Лілію Струс, вихованку юннатівського гуртка «Дитячий екологічний рух» Нетішинського ЗПО «ЦНПВКТУМ» (керівник гуртка – Аліна Михайлівна Біла).

Приємною родзинкою для юної дослідниці з міста енергетиків стало, приурочене до різдвяно-новорічних свят,  публікування її творчих робіт серед кращих конкурсних робіт-переможців у науково-художньому журналі для дітей та юнацтва «Паросток» та їх розміщення в електронному «Календарі GLOBE 2025 Україна» на сторінці українського веб-сайту Програми GLOBE.

Вітаємо Лілію Струс з перемогою, бажаємо подальших успіхів і творчих здобутків їй особисту і всьому колективу гуртківців та педагогів Нетішинського ЗПО «ЦНПВКТУМ»!

Дякуємо ЗСУ за можливість навчатися і перемагати!

За матеріалами Нетішинського ЗПО «ЦНПВКТУМ».

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

.

Новорічні святкування в Україні й цього року залишаються неспокійними та складними для багатьох дорослих і дітей, військовослужбовців та їхніх сімей, але саме відчуття родинного тепла й магії новорічного свята, з його вітаннями, вірою в нашу перемогу та надіями і щирими сподіваннями на мир та краще майбутнє сім’ї, може наповнити серця нескорених українців силою, почуттями радості, взаєморозуміння і любові одне до одного.

Війна позбавила нас і наших близьких багатьох можливостей, які були звичайними нормами побуту й взаємин з родичами та друзями, ритуальними святами і радостями мирного життя. Його яскравими емоційними сторінками для кожного з нас завжди були і залишаються святкування Різдвяних і Новорічних свят з колегами у колективах, компаніях близьких друзів та сімейних колах.

 Однак із-за війни багато тисяч українських родин будуть зустрічати цьогорічні свята нарізно: дружини, чоловіки, батьки та діти військових – вдома чи в інших місцях, а наші героїчні захисники – в бліндажах, окопах, траншеях і на інших бойових позиціях.

Особливо турбує кожного з нас потреба створення святкового настрою для дітей, ментальне здоров’я яких сьогодні потерпає від негативу тривожних ситуацій, новин про бойові дії на фронті зі ЗМІ та почутого й побаченого поряд. Адже дітям, як і багатьом дорослим, доводиться також переживати депресивний стан, почуття апатії, гіркоти розлуки з рідною людиною й сумом за нею, розгубленості і безвиході, тривоги й неспокою за себе і своїх близьких, що зароджуються в свідомості мирних українців й опановують їх та їхні сім’ї. Така ситуація  турбує педагогів та психологів, які безпосередньо працюють з дітьми і прагнуть максимально їм допомогти.  

За цих обставин Новорічне свято має стати в сім’ях, хоч і тимчасовим, але дієвим засобом проти стану тривоги, спустошення й знесилення від очікування негативних новин про біди або негаразди, надати додатково енергії, життєрадісності й сил дорослим і дітям, незважаючи на суперечності деяких кулуарних дискусій щодо свят та відчуття певної недоречності святкувань.  Адже новорічні свята і їхні традиції залишаються важливим елементом нашого життя, а особливо для багатьох тисяч сімей військовослужбовців, вимушених переселенців та нинішнього підростаючого покоління, у яких зараз обмаль мотивів для позитивних емоцій.

Водночас маємо добре пам’ятати, що діти, які зустрічають Новий рік не у звичному родинному колі, а в постійному очікуванні з фронту своїх рідних або близьких та новин про них, можуть відчувати й проявляти в цей час цілий спектр складних емоцій  – страх, відчай, іноді агресію і умотивоване знецінення для них цього свята у колі широкого загалу, що має сприйматися з розумінням, стримано, виважено й максимально терпимо та толерантно.

З Новим 2025 роком! Хай він стане роком нашої української перемоги, миру і здійснення наших мрій, надій та сподівань на мирне й достойне життя!

.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

.

Новини юннатівського життя в 2024 році див. у рубриці сайту

Архів новин – 2024 р.